Sent on by
Wagner Campinos
Send Your Own Message

Querido amanhã,

Filhos, um dia estava em uma praia e uma tartaruga estava emaranhada em uma rede de pesca a beira do mar. esta mostrava em seu olhar uma tristeza e que nunca pensei que pudesse perceber este sentimento do animal. então soltei ela da rede e a levei mar a dentro e soltei. isso me fez tão bem, pois sabia que tinha contribuído com uma pequena ajuda para a vida marinha e que havia salvado uma vida. daí em diante, vi que podemos fazer algo pelo planeta, pelos animais e pelos nossos filhos, pois são eles que lá na frente poderão usufruir de nossa luta e nossos esforços para deixar para eles uma qualidade de vida onde todos terão fartura de alimentos e um ar de qualidade, podendo mostrar para seus filhos, os meus netos. Animais marinhos e silvestres vivos e podendo eles tocá-los. hoje já faço parte do Conselho Municipal de Meio Ambiente e sei que contribui para a proteção de manguezais e preservação de áreas de UPPS, APAs e sei que isso trais uma grande ajuda a proteção do planeta e a biodiversidade. foi sendo presidente de um Conselho Comunitário e líder Comunitário, que senti a vontade e a oportunidade de poder deixar algo pera meus filhos e meus netos.

sei que fiz tudo isso para que as pessoas tenham uma qualidade de vida melhor, não que me acho importante, mais sei que quando eu tiver me encaminhado a aprovação divina, poderei mostrar a Deus que mesmo com meus erros, procurei melhorar o mundo e a recuperar parte do lugar (terra) onde vivi e usufrui, pois esta criação divina (mundo), não poderá jamais ser copiada e reproduzida com tamanha perfeição.

obrigado!

Meus Filhos, contribuam, ajude a fazer algo, para que seus filhos e netos, tenham uma boa qualidade de vida. assim eles poderão viver mais nesta bela criação (a terra) feita por nosso pai (Deus).

Amo vocês!

Share on:
 
Send Your Own Message

More Messages to the Future

 

Dear People of the Future,

I want to be a part of the movement of people fighting for a better present and future that we all deserve.

 

My dearest daughter,

But, my dear, we do not retreat when times get tough; in this family, we fight relentlessly for what is right.

 

Dear Society,

If we work together to spread the awareness of what is occurring today, we will be able to prevent it from continuing into the tomorrow.

 

Dear children of all origins,

Invention is what made this world and innovation creation altercation is what will transform it to being FUN-ctional useful and effective in your lives.

 

Dear Owen and Vivian,

Here’s the biggest secret: I KNOW it will have. We may not realize how, but we have changed the world.

 

Dear Mom and Dad,

When you’re retired, please don’t move to North Carolina (or somewhere not landlocked)

 

Dear Mary,

I promise to begin implementing every-day practices to help preserve the environment.

 

Dear Gabriel,

When the worst consequences of climate change still feel far away today, or the barriers to acting on climate change seem steep today, I do not think about today. I think about you, and your world when you are my age.

 

To our future generations,

I want you to know that some of us do care and we are working towards a better future for you.

 

Dear friends,

Rather than exploit it, destroy it, poison it, why don’t we just enhance the beauty of it, guard it, and love it?

 

To My Children and My Future Grandchildren,

People are an amazing race and, if we have the will, I believe we have the ingenuity and resources to fix the harm we’ve done.

 

Dear Future Generations,

I promise to make as many changes to my life as possible to make yours as great as mine.

View All Messages

Send Your Own Message